subota, 21. studenoga 2015.

Legendarni bh. trener IVICA OSIM O ISPADANJU IZ BARAŽA Nije ovo smak svijeta, ali jeste dobra šamarčina



- Pa dobro, šta sad... Nije smak svijeta. Ja sam ovo doživio kao jednu dobru šamarčinu. Valjda će nas to staviti tamo gdje smo, gdje trebamo biti, a ne da budemo arogantni i prepotentni - rekao je u intervjuu za “Dnevni avaz“, prvom nakon neuspjeha naše reprezentacije u baražu za Euro, legendarni fudbaler, trener i bivši predsjednik Komiteta za normalizaciju Fudbalskog saveza BiH Ivica Osim.
Svojevrsni fudbalski filozof kaže da u porazu reprezentacije BiH od Irske u baražu za odlazak na Evropsko prvenstvo 2016. godine ne treba potencirati samo negativne stvari, već se treba bazirati na ono pozitivno.
- Dobro je stečeno iskustvo u ovakvim utakmicama. Boga mi, prošli smo kroz mnogo kvalifikacija i još nismo uspjeli da saberemo tim koji će nas predstavljati, da napamet znamo ko gdje stoji. Sad imamo i iskustvo, no ne bih želio da opet dođemo do vode i da se ne napijemo s tog izvora. Nemamo mi, da budemo pošteni, još ni države. Nismo imali vremena da postanemo država, ni iskustvo da steknemo, ni fudbalski, ne medijski, ni politički, nikako. Nismo bili ni spremni, jer živjeli smo dugo od nekih iluzija koje smo sami stvarali i onda te istina pogodi posred glave - rekao je Osim.
Prva lekcija
Jesmo li precijenili sebe u ovim utakmicama protiv Irske?
- Niko još nikoga nije pobijedio prije utakmice. To nam mora biti prva lekcija, da cijenimo sve i svakoga. To ne vežem samo uz fudbal, nego uz sve u životu. Mi Bosanci skloni smo da ignoriramo sve druge, a tako omalovažavamo i sebe i druge. Previše smo sebe sami uzdigli, što je naopako, tako da, jednostavno, više nismo mogli da nađemo mjesto za sebe, mjesto gdje pripadamo.
Razočarenje je veliko, pa se sada krivica stavlja na neke igrače, vidite li Vi u njima krivce?
- Svakako su fudbaleri igrali pod pritiskom. Opet ističem iskustvo. Dok su drugi imali ta iskustva, mi smo ratovali, a poslije smo opet ratovali, naprimjer za vlast, za neke stvari koje nisu bitne za normalan život, a fudbal je ispao čak i bitniji nego sve ostalo. Naši fudbaleri navikli su da se tapkaju po leđima, a prvi put kad neko nekoga napadne, oni se ne znaju snaći i pokleknu.
Mnogi su prst upirali u Miralema Pjanića. Od najboljeg igrača Rome ove sezone očekivalo se da bude igrač odluke, ali nestao je u obje utakmice...
- Na Pjanića je stavljen prevelik teret. U baražu nam je nedostajao još jedan plejmejker, a ne da jedan nosi sve ideje, da se od njega nešto očekuje. Imali smo prije Misimovića, bio nam je potreban takav tip igrača, koji bi mogao kompletirati tim. Pjanić je krhak fizički da bi to sve izdržao, a tim je veliki, odgovornost je velika. Da je čovjek div, ne može, a mediji su potencirali da on treba biti taj koji će iznijeti baraž.
Kako dobaciti do Rusije i do Svjetskog prvenstva? Treba li nam smjena generacija?
- Lično bih volio da naš tim bude sastavljen od igrača koji igraju kod kuće. Prerano je da se ocjenjuje Mešin rad. Napravljena je neka euforija, tu smo trebali biti objektivniji. Ko kaže da reprezentacija, da je Pape ostao, ne bi pobijedila u utakmicama koje su pobijedili za vrijeme Meše?
Svijet je u šoku nakon terorističkih napada u Parizu. Ubijeni su ljudi ispred stadiona, dvije fudbalske utakmice otkazane su zbog prijetnji i straha od novih napada. Kako Vi ovo sve vidite?
- Bojim se da će biti još više terorističkih napada. Ti koji se bave takvim stvarima znaju šta je fudbal i gdje treba udariti. Samo razmišljam šta bi bilo da su napad izveli za vrijeme utakmice, a 100.000 ljudi na stadionu. Strašno! Ja sam bio u Francuskoj, igrao sam tamo fudbal. Arogancija je opasna svugdje, a Francuzi znaju da budu arogantni. Mada se to ne bi dalo reći s obzirom na to da su oni bili prvi koji su širili demokratiju. Čudi me da to nisu protabirili i da znaju da se to jednom može okrenuti protiv. Žao mi je svakog nevinog čovjeka koji je stradao.
Prihvatiti istinu
Jeste li zabrinuti zbog mogućnosti da se takvo nešto desi kod nas?
- Nisam za to da se sjedi skrštenih ruku. Treba biti oprezan, neke stvari prihvatiti kao istinu. Trebamo raditi mnogo više na pomirenju naroda i mnogo brže. Zbog toga sam i jedan od poklonika za osnivanje regionalne lige na Balkanu. Što budemo prije pomireni, bit će nam bolje svima. Prolazi nam vrijeme uzalud.
Pratite li političku scenu u BiH?
- Šta ću, moram. Svi mi koji živimo u Bosni pratimo političku situaciju, htjeli ili ne. Prinuđeni smo da pratimo, da vidimo i učimo. Nije jednostavno da vodiš narod. Mi bismo svi ovdje, kad bi nas pitali, pristali da budemo premijeri, ministri, iako niko ne zna šta to znači, kako se to radi. Lako se uhvatiti posla, a šta ćeš onda? Imao sam ponuda da odem u neke klubove pa sam odbio, jer ne znam šta bih onda kad dođem tamo. O tome se kod nas ne vodi računa, svako misli da može sve. Malo je stručnih ljudi. Puno je korupcije, pa i merhameta. Ako imaš nešto, ako si na položaju, šteta bi bilo da se ne pomogne. Samo kod nas to ide u pretjerivanje. Valjda ćemo i svi naučiti nešto iz ovog baraža. Stalno gledamo iste slike i ni korak naprijed.

Krećem se kad mogu, kao brod...

Kako vas zdravlje služi?
- Zdravlje me služi dovoljno da živim, ne treba više. Krećem se kad mogu, kao brod, što kažu.

Novci su nesreća

Je li se danas fudbal identificirao s novcem?
- Novci su nesreća. Nisu kad ih ima, ali kad se previše priča o novcu, onda to postaje opsjednutost. Kako smo mi siromašna zemlja, to ostavlja tragove, živimo dugo u siromaštvu. Nama je novac postao simbol. Tamo gdje se on vrti, treba se uvijek čuvati. U svijetu fudbala morat će se povesti računa. Preopterećeni su i igrači i gledaoci.

Ljudi kao krompiri

- Medijski gledano, interesantno je da se pročita koliko koji igrač košta. Kao da smo u mesnici, a ne na fudbalskom terenu. Meni je to ružno vidjeti i pročitati. Omalovažavaš ljude kao da su krompiri. Svi bi voljeli da smo sretni, bogati... No, ima neka mjera, ne treba pretjerivati ni u čemu, treba biti objektivan - kaže Osim. 

Nema komentara:

Objavi komentar